Egypte 2010

Op 23 Januari 2010 vertrokken we van Schiphol voor 15 dagen naar Hugharda Egypte. Eerst een weekje Nijlcruise daarna nog een weekje lekker relaxen in een luxe 5 sterren Hotel (All Inclusief). Winter in Egypte dus prima vertoeven de eerste week rond de 30 graden, de tweede week wat meer wind en bleef het kwik steken bij 24 graden. Uit de wind was het prima uit te houden dit in tegenstelling tot de sneeuw in ons koude kikkerlandje.

Na een dagje in Hugharda gingen we met een busje naar Luxor, een rit van ongeveer 4 uur om daar in te checken op onze boot. Daar kwamen we voor het eerst als groep van 10 bij elkaar en dat klikte prima. In Luxor hebben we de volgende excursies gedaan onder leiding van onze gids Mohammed:

• Rondrit per koets door de buitenwijk en "door" lokale markt Luxor
  • Karnak Tempel
  • Luxor Tempel
  • Papirus Museum
  • Vallei der Koningen
  • Hapshepsut Tempel
  • kolossen van Memnon

Vervolgende dag vertrok onze boot naar Aswan, eerst in volle vaart naar de sluizen van Esna samen met veel andere boten dat was wel een beetje een wedstrijd tussen alle boten wie het eerste bij de sluizen was. Na de sluizen door gevaren tot in de avond waar we aanlegde bij Edfu. de volgende dag hadden we daar de excursie naar

• Horus Tempel

Daarna weer verder naar Kom Ombo voor een snelle excursie naar

• Kom Ombo Tempel

om vervolgens door te varen naar Aswan voor onze eerste overnachting daar.  De volgende dagen wederom excursie naar:

• Onvoltooide Obelisk
  • Lage en Hoge Aswan Dam
  • Philea Tempel
  • Privé stads excursie met onze gids Mohammed met o.a.stadstuin en Moskee
  • Feluka tocht naar Lord Kitchener Island met een mooie botanische tuin
  • Via natuurreservaat een bezoek aan Nibish dorp

's Avonds nog even onze 4 Cairo gangers van onze groep uitzwaaien bij de trein op het station van Aswan voor de "Nighttrain to Cairo" en de volgende dag weer relax twee dagen terug varen naar Luxor. Na een overnachting nog in Luxor de volgende dag per bus weer terug naar Hurgarda om voor nog een relax weekje in zon en in ons Hotel Sunny Days Palazzo. Klik hier om de foto's te bekijken.