Mallorca 2010

Van 22 augustus t/m 3 september genoten van een heerlijke vakantie in Alcudia op Mallorca. We verbleven in hotel Alcudia Garden, eigenlijk Palm Garden net achter Alcudia Garden. Het hotel was prima met vooral heerlijk eten. Vanuit het hotel stonden we direct in het centrum van de boulevard dus lekker dichtbij. Het strand lag op ongeveer 50 meter dus allemaal dik in orde. Het weer was prima, zo rond de 30 graden met enkele dagen een uitschieter naar 36 en dat terwijl het in Nederland regende en regende en regende ;-)

Het was de eerste keer dat we op Mallorca waren en het is ons prima bevallen, heerlijk relax en erg mooi.

Eigenlijk verbleven we in Port Alcudia, van daar uit was het ongeveer 15 minuten wandelen naar de oud stad Alcudia. Dit is vooral s´ avond erg mooi en gezellig, heerlijk op een terrasje met een sangria.

Na enkele dagen op het strand hadden we een verkennende eiland excursie. Deze begon in Palma waar we met de "Red Bullit", een oud treintje uit 1925,  door de bergen in één uur naar Soller reden. Een leuke beleving, vervolgens in Soller met een oud trammetje naar de haven om met een boot langs de kust te varen naar Sa colobra. De tocht was er een om niet te vergeten, rumoerige zee en veel passagiers werden zeeziek, wij gelukkig niet. Vanuit Sa callobra per bus de slangeweg met dasknoop naar Inca. Wat een beleving, zo´n 350 bochten met enorm veel stuurmanskunst van de chauffeur.

Ook nog 3 dagen een auto gehuurd waarmee we dag 1 naar de vuurtoren in Formentor zijn gereden met weliswaar een klein miezerig buitje, nou buitje het druppelde! Ook dit was lekker sturen met veel bochten. Dag 2 zijn we naar Palma geweest, een leuke stad, deed een beetje aan Barcelona denken maar daar is het ook bekend om. Dag 3 hebben we meer langs de oost/zuid kust gereden tot aan Porto Christo erg leuk.